BIURO BUDOWY :
biuro2@inergis.pl +48 505 193 011
Kadra kierownicza nadzorująca kontrakt z ramienia Wykonawcy: | ||
Kierownika kontraktu | Kamil Krysa | |
Kierownik robót sanitarnych | Bartosz Zieliński | |
Kierownik robót elektrycznych | Łukasz Bogacz |
DYŻUR TELEFONICZNY
– do końca realizacji Projektu
tel. 505 193 011
Poniedziałek 14.00 – 16.00
Środa 14.00 – 16.00
Piątek 14.00 – 16.00
Masz pytania?
Sprawdź! Może tutaj znajdziesz na nie odpowiedź?
Najczęściej zadawane pytania FAQ
Czy można jeszcze zapisać się do projektu „Czysta Energia Blisko Krakowa? |
Tak, przy czym finalną decyzję podejmuje Gmina (Urząd Gminy) właściwa do miejsca zamieszkania, tam należy się zgłaszać. Wykonawca dokona oceny możliwości technicznej wykonania wnioskowanej instalacji i dopiero na tej podstawie, po konsultacji z Gminami (Zamawiającymi), ukształtowana zostanie finalna lista uczestników, u których zostaną wykonane instalacje. |
Kiedy mogę spodziewać się wizyty firmy (Wykonawcy) celem uzgodnienia szczegółów montażu? |
Wykonawca skontaktuje się z Mieszkańcem telefonicznie, w terminach określonych w harmonogramie realizacji Umowy, przedstawionym na stronie Projektu: www.bliskokrakowa.inergis.pl, zakładka „Harmonogram”. Pierwsza rozmowa telefoniczna firmy z Mieszkańcem będzie mieć na celu potwierdzenia dalszej chęci wzięcia udziału w projekcie oraz określenia Państwa oczekiwań co do typu i mocy instalacji. Będziemy kontaktować się z Państwem od 14.04.2020, zgodnie z kolejnością zgłoszeń do Gminy. Druga rozmowa telefoniczna będzie mieć na celu uzgodnienie terminu wizji projektowej (oceny technicznej) na posesji Mieszkańca.
Dokładna informacja, jak będzie przebiegała cała procedura uczestnictwa w Projekcie, od pierwszego kontaktu Wykonawcy poprzez wizję w terenie, projekt, montaż i odbiór, została przedstawiona na stronie Stowarzyszenia „Blisko Krakowa” – zakładka „Poradnik Beneficjenta” – „Najważniejsze informacje” – http://www.czystaenergia.bliskokrakowa.pl/najwazniejsze-informacje/ |
Zgłosiłem Gminie chęć montażu instalacji fotowoltaicznej o mocy ok. 2,5 kW. Czy jest możliwa zmiana tej mocy? Czy w ramach montażu otrzymam falownik 1 czy 3 fazowy? |
Zgodnie z Umową wiążącą Wykonawcę z Gminami, określono konkretne ilości i minimalne moce instalacji (patrz tabela poniżej), jak również wymagania dotyczące doboru falowników. Wymagania te określono na etapie przetargu i można zapoznać się z nimi m.in. na stronie internetowej Projektu – http://www.bliskokrakowa.pl/aktualnosci/2019/1308-ogloszenie-o-zamowieniu.html . Dla instalacji fotowoltaicznych o mocy ok.1,8kWh, ok.2,4kWh oraz ok.3,6kWh Wykonawca będzie montował falowniki 1 fazowe, dla instalacji o wyższych mocach falowniki 3fazowe.
*w zależności od wielkości paneli, np. dla paneli o mocy 330W (0,33kWp) każdy, finalna moc instalacji będzie mnożnikiem tej mocy
|
Kiedy mogę spodziewać się montażu instalacji? |
Jeżeli Mieszkaniec otrzyma pozytywną ocenę techniczną, udaje się z nią do Urzędu Gminy celem podpisania umowy na montaż. Jednym z warunków jej zawarcia jest dokonanie wpłaty wkładu własnego. Dokładna informacja, jak będzie przebiegała cała procedura uczestnictwa w Projekcie, od pierwszego kontaktu Wykonawcy poprzez wizję w terenie, projekt, montaż i odbiór, została przedstawiona na stronie Stowarzyszenia „Blisko Krakowa” – zakładka „Poradnik Beneficjenta” – „Najważniejsze informacje” – http://www.czystaenergia.bliskokrakowa.pl/najwazniejsze-informacje/ |
Jaka jest kolejność wykonywania wizji projektowych w terenie oraz montaży? |
Umowa wiążąca Wykonawcę z Gminami (Zamawiającymi) nie określa kolejności wykonywania wizji projektowych oraz montaży, zastrzega jedynie, by odbywały się one równomierne we wszystkich gminach oraz przy uwzględnieniu czynników pogodowych oraz zgodnie z harmonogramem realizacji, dostępnym także na stronie internetowej www.inergis/bliskokrakowa/ , zakładka „Harmonogram realizacji” – a więc: wizje nie później niż do 11.08.2020, montaże nie później niż do 13.09.2021. Warunkiem ustalenia terminu montażu jest podpisanie Umowy przez Mieszkańca z Gminą wraz z przedstawieniem niezbędnych dokumentów, w tym dowodu wpłaty wkładu własnego mieszkańca. |
Na jaki koszt powinienem się przygotować? Kiedy i gdzie powinienem dokonać wpłaty za instalację? |
Kwestie wysokości kosztów i ich wpłaty Mieszkaniec uzgadnia wyłącznie z Gminą (Urzędem Gminy). Wpłaty dokonuje się na etapie podpisania Umowy Szczegółowe informacje zostały przedstawione na stronie Stowarzyszenia „Blisko Krakowa” – zakładka „Poradnik Beneficjenta” – „Najważniejsze informacje” – http://www.czystaenergia.bliskokrakowa.pl/najwazniejsze-informacje/ Ponadto przed dokonaniem wpłaty, w trakcie wizji projektowej dokonywanej przez firmę (Wykonawcę) może okazać się, że Mieszkaniec będzie zobowiązany we własnym zakresie wykonać pewien zakres prac – np. wykonanie gniazdka elektrycznego w miejscu montażu urządzeń. |
Czy w ramach wykonywanej instalacji fotowoltaicznej można skorzystać z dopłat do prądu oferowanych przez Tauron z programu „Mój Prąd”? |
Po informację w tym zakresie Mieszkaniec powinien zgłosić się do instytucji zarządzającej Programem „Mój Prąd”, to jest do Narodowego Funduszu Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska (NFGWiOŚ), w tym na stronę internetową https://mojprad.gov.pl/. |
Chciałbym wziąć udział w Projekcie, ale jestem zainteresowany montażem konkretnych urządzeń, które według mnie są bardzo dobrej jakości. Czy firma wykonawcza uwzględni moje oczekiwania? |
Wykonawca, zgodnie z wiążącą go z Gminami Umową zobowiązany jest to montażu wyłącznie tych urządzeń, które przedstawił na etapie przetargu i które uzyskały pozytywną ocenę Gmin (Zamawiającego). Wykaz najważniejszych urządzeń (panele fotowoltaiczne, falownik, kolektory słoneczne, zbiornik, pompy ciepła, kotły na biomasę), wraz z ich parametrami technicznymi i przedstawieniem marki (producenta) można znaleźć na stronie internetowej Wykonawcy – https://bliskokrakowa.inergis.pl/ |
Czy jeśli na etapie wizji projektowej (oceny technicznej) okaże się, że muszę wykonać we własnym zakresie pewne prace i jednak, mimo wstępnej deklaracji, nie będę w stanie ich wykonać, czy mogę liczyć na pomoc firmy (Wykonawcy)? |
Wykonawca może udzielić Mieszkańcowi pomocy w tym zakresie, byle nastąpiło to przed wyznaczonym Mieszkańcowi terminem na wykonanie przez niego dodatkowych prac. W tym celu zachęcamy do bezpośredniego kontaktu, według informacji zawartych na stronie internetowej Wykonawcy, zakładka „Kontakt” – https://bliskokrakowa.inergis.pl/ |
Mam nowo wykonany dach, z gwarancją. Czy montaż paneli fotowoltaicznych lub kolektorów słonecznych naraża mnie na utratę gwarancji? |
Wykonawca nie zna warunków gwarancji, jakie zostały udzielone Mieszkańcowi przez wykonawcę pokrycia dachowego. Wykonawca udostępnił natomiast na stronie internetowej Projektu – https://bliskokrakowa.inergis.pl/ – szczegółowe informacje dotyczące sposobu mocowania paneli / kolektorów słonecznych do połaci dachowej. |
Zastanawiałem się nad sposobem poprowadzenia przewodów z dachu do urządzenia (od kolektorów do zbiornika / od paneli do falownika). W jaki sposób firma poprowadzi przewody? Czy firma montażowa wykona estetyczną osłonę tak, aby zakryć przewody lub wkuje przewody w ścianę / elewację? |
Wykonawca montuje urządzenia i materiały według wymagań, jakie na etapie przetargu określiła Gmina. Wszelkie przewody w świetle tych wytycznych Wykonawca będzie prowadził po wierzchu ściany / elewacji (natynkowo),
Możliwe jest także prowadzenie przewodów przewodem technicznym (czyli np. wewnątrz kominów), o ile na etapie wizji projektowej w terenie dany przewód zostanie zakwalifikowany jako możliwy do wykorzystania. Trasy prowadzenia wszelkich przewodów Wykonawca uzgodni z Mieszkańcem podczas wizji projektowej w terenie z zastrzeżeniem, iż trasa ta powinna być możliwie najkrótsza. Ewentualne osłony estetyczne mogą zostać zamontowane przez Wykonawcę na koszt i ryzyko Mieszkańca (poza zakresem Projektu). Szczegółowe warunki, jakie winien jest spełnić Wykonawca odnośnie jakości prac montażowych, można znaleźć w dokumentacji przetargowej, dostępnej na stronie http://www.bliskokrakowa.pl/aktualnosci/2019/1308-ogloszenie-o-zamowieniu.html |
Czy po wykonaniu instalacji odnawialnego źródła energii (kotły, kolektory, fotowoltaika, pompy ciepła) mogę skorzystać z ulgi podatkowej przy rocznym rozliczeniu podatku (PIT)? |
Informację w tym zakresie Mieszkaniec może uzyskać w urzędzie skarbowym. Wykonawca nie ma wiedzy w tym zakresie, kwestie te są traktowane bowiem indywidualnie, w zależności od danego urzędu skarbowego. |
Jakie są warunki, szczególnie długość gwarancji, jaką Wykonawca udziela na wykonaną instalację? |
Dzień odbioru końcowego jest dniem zakończenia inwestycji, zgodnie z Umową nie później niż 13.09.2021. Szczegółowe warunki gwarancyjne określa dokumentacja przetargowa, dostępna na stronie internetowej Projektu http://www.bliskokrakowa.pl/aktualnosci/2019/1308-ogloszenie-o-zamowieniu.html |